"
Привіт всім, хто нас читає! На нашому блозі ви можете познайомитися із цікавим досвідом бібліотек
Херсонщини, що працюють з молоддю, творчими знахідками та новими ідеями

Скарбничка-методичка

Бібліо-кафе - форма заходу, побудованого за типом кафе, де в меню замість блюд подаються книги (автори, міні-заходи) Наприклад, «В " Бібліоменю" входять книги на будь-який смак: від невигадливих книжкових страв до самих смачних і вишуканих !  
Бібліомікс - (англ. mix - змішувати) - це може бути бібліографічний огляд за окремою темою, до якого можна включити бібліотечні документи за різними видами: книги, періодичні видання,  відео-, кіно-, фоно-, фото- документи, електронні видання, плакати, посилання на інформаційні ресурси і т.і.)
Бібліотечний бульвар - захід, що проводиться на вулиці з метою реклами книги і читання
Бібліотечний консалтинг 
(Конса́лтинг (англ. consulting консультування- консультування з питань бібліотечної справи. Основна мета консалтингу полягає в поліпшенні якості керівництва, підвищенні ефективності діяльності бібліотеки в цілому і збільшенні індивідуальної продуктивності праці кожного працівника.
Бібліотрансформер – це максимально повно представлена факто- та бібліографічна інформація щодо об’єкту бібліографування, на основі якої можна сформувати інші форми бібліографічних видань. Складається він з декількох складових модулів, а саме: книжкова закладка – інформаційна листівка або флайєр -  інформаційно-бібліографічний словничок - мультимедійний урок-презентація - бібліографічний покажчик - відео-вікторина  - відео-урок. 
Бібліофреш - ( англ. fresh - свіжий) бібліографічний огляд новинок ( напр: методичний бібліофреш)
Бібліошопінг –  форма масового заходу, в ході якого один учасник заходу пропонує іншому учаснику «придбати» книгу з фонду бібліотеки прорекламувавши її.
Шопінг (англ. shopping) - форма проведення часу у вигляді відвідин магазинів (найчастіше торгово-розважальних комплексів) і покупки товарів (одягу, взуття, аксесуарів, головних уборів, подарунків, косметики і т. д.).
Бук-слем (BOOK Slam) (від анг. slam штовхання, витіснення одне одного) - змагання на кращу "рекламну компанію" по просуванню обраної книги, можливо з елементами музичної театралізації. Учасники діляться на декілька команд. Завдання команди полягає в тому, щоб якомога краще розрекламувати книжку. Головне, що команди отримують однакові книжки. І за окремий проміжок часу треба показати  уміння донести до глядачів свої емоції і почуття. Таким чином, рекламна книжкова компанія повинна змусити купити, тобто прочитати книгу. Кращу рекламну книжкову компанію визначає журі,  до складу якого можуть входити як  глядачі так і бібліотекарі.
Велнес-тренінг – захід, спрямований на просування здорового способу життя. Запропонуйте молодим людям, які займаються вуличними видами спорту (воркаут, паркур тощо), показати своїм одноліткам, що займатися спортом просто – потрібне лише бажання.

Велнес (від англ. be well – гарне самопочуття) – концепція здорового способу життя, заснована на поєднанні фізичного та ментального здоров’я, правильного харчування, розумних фізичних навантажень та відмови від шкідливих звичок.
Відкритий мікрофон - (відкрита трибуна) - ціннісно-орієнтована діяльність в ситуації діалогу на задану актуальну тему, заснована на принципах демократії і плюралізму думок. Передаючи один одному імпровізований мікрофон (виходячи до трибуни), читачі вільно висловлюють свою точку зору, задають гострі питання. Виступи читачів повинні бути короткими, небанальними, пов'язаними з реальним життям. В цілому досить 7-10 повідомлень.
Геокешинг - ("geocaching", від грец. "Geo" - Земля, англ. "Cache" - тайник) - це захоплююча гра, в якій присутні: подорож, знаходження місця розташування заданих об'єктів, пошук інформації про об'єкти та відповідей на запитання.
Гурман-вечір -  аматорів .... жанру - вечір, присвячений певному жанру літератури, підготовлений з урахуванням підкреслення («смакування») кращих сторін даного жанру. 
Демотека – це місце (творчий куточок), де читачі можуть залишити свої власні роботи – «демки» в галузі музики, літератури, фотографії, фільмів, графіки тощо, для того, щоб про них дізнався широкий загал.
Караван історій - захід, що складається з самих цікавих історій, пов'язаних з найвідомішими людьми, історичними місцями, традиціями і подіями. 
Караван книг - захід, присвячений презентації декількох книг як однієї, так і різної тематики. Наприклад: караван новинок, караван забутих книг.
Книжкова виставка-інсталяція - виставка, яка представляє собою просторову композицію, створену з різноманітних елементів – книг, журналів, побутових предметів, промислових виробів та матеріалів, природних об’єктів, фрагментів текстової та візуальної інформації
Книжковий дрес-код - форма масового заходу, на якому презентують  саме ті книги, які можна вважати обов'язковою складовою іміджу сучасної людини.
Коворкінг - - (англ. co-working, спільно працюють) - це модель роботи, в якій учасники, залишаючись незалежними і вільними, використовують загальний простір для своєї діяльності. 
Коучинг (від англ.. coaching – навчання, тренерство) – це метод сучасного консультування, що сприяє ефективному досягненню клієнтом поставленої мети, що виявляється в конкретних результатах. В бібліотеці можна використовувати як форму професійного навчання або під час масового заходу, задля  вирішення якоїсь проблеми разом з учасниками.
Літературний гороскоп - захід, побудований по типу гороскопу, де література (книги, автори) підібрана за знаками того чи іншого гороскопу. 
Літературний каламбур - захід, присвячений письменникам –з однаковими прізвищами або різним творам зі схожими сюжетами, значенями одного і того ж слова (або двох подібно лунаючих слів) з метою справити комічне враження. 
Літературний слем - літературне змагання, в центрі якого презентація, де кожен із літераторів читає свої твори в різних турах, отримуючи певні бали від непрофесійного журі – глядачів. Інтерслем  це теж цікаво.
Майданчик - захід на будь-яку тему, який проводять на обмеженій території.
Нон-стоп - захід, присвячений читанню віршів на одну тему, одного автора або авторських 
Ностальгія - захід, розважально-публіцистичного характеру, присвячений минулому (наприклад, «книги, які користувалися популярністю в минулому», «що читали наші батьки», «незаслужено забуті книги» і т.д.).
Поетичний зорепад - захід, присвячений шедеврам поезії або популярним поетам, що вимагає читання віршів.
Сторітелінг (від. англ. storytelling - розповідання історій) — це спосіб передачі інформації через розповідання історій. Використовується при підготовці масових заходів, в професійному навчанні, при підготовці інформації у ЗМІ, при веденні сайтів, блогів.
 Флешбек (англ. flash - спалах, осяяння; back - назад), зворотний кадр - в мистецтві означає відхилення від оповідання в минуле: сюжетна лінія переривається, і глядач спостерігає дії, які відбувалися раніше.
Флешбук - презентація або знайомство з цікавими книгами за допомоги цитат, ілюстрацій, особистих переживань та іншої інформації про книгу.

20 коментарів :

  1. дуже цікаві форми роботи! візьмемо на озброєння, з вашого дозволу, колеги)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Беріть звичайно! Можете і Ви з нами ділитися цікавинками, які у вас є!

      Видалити
  2. Молодці. Такі гарні форми заходів. Дякую за підказку.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Пані Ларисо, ми ж працюємо для вас...дуже приємно, що не даремно

      Видалити
  3. Дякую за хороші ідеї.

    ВідповістиВидалити
  4. Просто шикарний матеріал, а чи дозволите колеги помістити його з силкою на своєму блозі "Блокнот методиста"

    ВідповістиВидалити
  5. Колеги, беріть користуйтесь. Для цього і розмішуємо Ми ж самі користуємося інформацією з ваших блогів. Ось так і обмінюємося досвідом. Раді бути у нагоді.

    ВідповістиВидалити
  6. Думаю, що скоро скарбничка поповниться новими методичними скарбами, народ у нас бібліотечний такий креативний :-)

    ВідповістиВидалити
  7. Щиро дякую за цікавий матеріал. У плануванні стало у нагоді:-)

    ВідповістиВидалити
  8. Гарно дякуємо, Вам, за допомогу у нашій роботі!

    ВідповістиВидалити
  9. Ви надзвичайно креативні! Скористаємося вашим досвідом! Дякуємо за змістовний блог!

    ВідповістиВидалити
  10. Дякуємо за гарні відгуки. Починається планування, тож будемо старатися додавати щось новеньке, креативне. Дякувати Богові невичерпна криниця нашого бібліотечного професіоналізму, креативності і любові до нашої справи і наших читачів

    ВідповістиВидалити
  11. Шановні колеги! Дуже дякуємо за чудову можливість познайомитися з досвідом вашої роботи.(Були приємно вражені). Бажаємо всього світлого та доброго!

    ВідповістиВидалити
  12. Дуже креативні ідеї! Чудовий вхід!

    ВідповістиВидалити