"
Привіт всім, хто нас читає! На нашому блозі ви можете познайомитися із цікавим досвідом бібліотек
Херсонщини, що працюють з молоддю, творчими знахідками та новими ідеями

понеділок, 2 квітня 2018 р.

ТМК-2018: підготовчий етап

23 квітня 2018 році в Херсонській обласній бібліотеці для юнацтва ім.Б.А.Лавреньова та бібліотеках Херсонської області, які обслуговують юнацтво та молодь, розпочнеться Тиждень молодіжної книги!


Девіз Тижня молодіжної книги - «Читання – твій вибір!».

Відкриття Тижня бажано розпочати яскравими інтерактивними заходами, наприклад:
-     флешмоб «Ви ще не читаєте, тоді ми йдемо до вас», «Я люблю читати»,
-     стоп-кадр «Читаю! І хай весь світ зачекає»,
-     бібліотека під парасолькою,
-     бібліотека open-air «Гарячі новинки!»,
-     перформанс «Бібліотек@ - все тут, всі тут».

Пропонуємо декілька розробок заходів, в яких користувачам буде цікаво позмагатися  на знання літератури.

Літературне лото - колективна гра-змагання для знавців ху­дожньої літератури, у якій беруть участь дві команди з однаковою кількістю гравців. Кожен гравець отримує завдання – картку з уривком тексту літературного твору. За його стилем та змістом гравець має визначити назву книги та її автора.
Визначивши автора та назву твору, гравець знаходить книгу на книжковій виставці, яка повинна бути спеціально організована для гри. На ній представлені не тільки ті книги, уривки з яких є в завданнях, а й ті, що не мають стосунку до гри.
Окрім карток з текстом та книжкової виставки необхідно також приготувати два ігрових поля. Кількість клітин на ігрових полях має відповідати числу завдань на картках, призначених для кожної команди.
Гравці по черзі обирають собі картки із завданнями, зачитують вголос і повідомляють через хвилину свій варіант відповіді та демонструють відповідний експонат книжкової виставки. Якщо відповідь, на думку журі, правильна, гравець заштриховує одну клітинку свого ігрового поля. Перемагає та команда, яка першою заштрихує всі клітинки або на рахунку якої заштрихованих клітинок виявиться більше.


Літературний лабіринт - гра, яка проводиться в декілька турів. Кожний тур - подорож у різні жанри літературного світу: поезію, епічну прозу, фантастику, драматургію тощо.
За умовами гри готуються запитання на відповідну тему. Всі учасники по черзі дають відповіді на запитання. Вірна відповідь вказує потрібний напрямок ходу по лабіринту. На великому стенді-лабіринті ці ходи визнача­ються стрілками з номерами учасників. Першими вдало проходять лабіринт ті, хто дає правильну відповідь, вказуючи літературні джерела.
У грі можуть брати участь усі запрошені на захід, оскільки на кожний новий тур склад команд може поновлюватись; практикується також допомога залу для відповіді на складні запитання.

Літературний авто-стоп проводиться у вигляді „подорожі” за творами окремого автора або групи авторів.
В оформленні використовуються фішки, сигнальні знаки, намальована на аркуші ватману карта дороги з умовними зупинками. Умовною платою за проїзд є відповідь читача на літературне запитання. Кількість загадок відповідає кількості учасників гри.
Кожного разу ведучий оголошує зупинки і ті „пасажири”, які „їдуть” до цієї станції, починають змагатися: хто перший піднімає сигнальний знак, той і відповідає на запитання. За правильну відповідь гравці отримують фішки. Володар найбільшого числа фішок перемагає та нагороджується призом.

Цікавою подією під час Тижня може бути бібліотечний квест «Book land». Запропонуйте користувачам помандрувати літературними майданами, поетичними провулками, зазирнути в магічний кут, побувати на фантазійній площі та відшукати відповіді на ваші запитання. Таким чином, читачі відвідають всі відділи бібліотеки, познайомляться з довідково-бібліографічним апаратом, фондом бібліотеки, електронними ресурсами бібліотеки (блоги, сайти, сторінки в соціальних мережах). 

Урізноманітнити заходи можна за допомогою інтернет-технологій. Так, цікавими є QR-коди,  в які можна зашифрувати, наприклад, питання квеста, онлайн-книги, або розмістити його на рекламній продукції, щоб читачі перейшли на ваші сайти, блоги, сторінки в соціальних мережах, тощо. Згенерувати QR-код можна, користуючись спеціальними сайтами в інтернеті (наприклад, http://ua.qr-code-generator.com), а читачу, щоб його «розшифрувати» потрібен додаток – сканер QR-кодів в смартфоні.

На Тиждень ви можете облаштувати в бібліотеці літпростір (хаб, гайд-парк, майданчик), де кожен бажаючий може прийти та почитати власні твори.
Запросіть читачів в літературне кафе, у якому книжкові сомельє (бібліотекарі) запропонують до смакування кращі твори сучасної літератури.
За допомогою наявних в інтернеті розробок ви можете підготувати Літературну мафію, взявши за основу детективний роман. Корисними будуть ці ресурси - https://uk.wikipedia.org/wiki/Мафія_(гра),  http://chelreglib.ru/ru/news/2309/ .

З минулорічними заходами в межах Тижня можна познайомитися в групі Тиждень молодіжної книги на Фейсбуці.

Ольга Козаченко, провідний методист науково-методичного відділу Херсонської обласної бібліотеки для юнацтва ім.Б.А.Лавреньова.

Немає коментарів :

Дописати коментар