Продовжуємо публікувати корисні матеріали з професійних періодичних видань для впровадження в роботу.
Розвиток творчих здібностей
Виходячи з напрацьованого досвіду та постійно оновлюючи зміст роботи з обдарованою та творчою молоддю, фахівці відділу мистецтв Хмельницької обласної бібліотеки для юнацтва роблять акцент на сприянні розвитку й реалізації творчості за допомогою традиційних та інноваційних засобів та форм роботи. Серед них – організація художніх виставок та діяльність творчої майстерні «Арт-скриня». Так, нові підходи до впровадження дієвих креативних форм діяльності в бібліотечну практику, популяризації образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва, залучення до творчості талановитих молодих користувачів пропонує майстерня «Арт-скриня» при бібліотеці, на базі якої функціонує підрозділ Центру анімаційних мистецтв – Перша професійна студія пісочної анімації. Майстерню-студію, у якій навчають основним прийомам пісочної анімації, обладнано спеціальними столами з підсвіткою.
Про форми та зміст програми «Арт-скриня» в статті Н.Березюк «Інновації в роботі бібліотеки з розвитку творчих здібностей молоді» тут
Медіаосвіта
Спільний проект Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та Миколаївської обласної бібліотечної асоціації спрямований на створення навчально-методичного комплексу – програми медіазанять «Від медіаграмотності до медіакультури». У віртуальному посібнику представлена тематика медійних занять для суб’єктів педагогічного процесу: дошкільнят, учнів початкової, основної та старшої шкіл, педагогічних і бібліотечних працівників, батьків. Стратегічними складовими цього комплексу є медіаграмотність, медіаосвіта, медіапросвіта, медіакомпетентність, медіакультура.
У рамках проекту розроблено наступні бібліотечні уроки: «Книга, бібліотека, Інтернет...» та «Тинейджер перед вибором» для 8-го класу. Мета – навчити підлітків орієнтуватися в бібліотеці та визначати орієнтири власної діяльності в мережі Інтернет; «Кібербулінг і підліток» та «Як протидіяти віртуальному терору?» для 9-го класу. Мета – визначення поняття терору і його різновидів; розуміння наслідків впливу інформаційного терору на психологію людини; визначення способів захисту від інформаційного віртуального терору.
Більше про основи інформаційної грамотності в статті Світлани Рагімової «Бібліотечно-бібліографічні знання як складова інформаційної культури молоді» тут
Мистецтво
Свій внесок у розвиток творчих здібностей, виховання естетичних смаків особистості роблять працівники відділу мистецтв Кіровоградської обласної бібліотеки для юнацтва, використовуючи традиційні форми роботи та шукаючи нові, руйнуючи стереотипи.
Наприклад, в рамках бібліотечного проекту книгозбірні «Креативна середа» (тематичні комплексні заходи проводяться кожного місяця в середу, у вечірній час), був проведений «Музичний батл» - креативний концерт студентів Кіровоградського музичного училища, які звернулися до бібліотеки із пропозицією провести концерт. Бібліотекарі з радістю підтримали цю ідею, запропонувавши незвичний формах проведення заходу - батл.
Учасники розділилися на дві команди - «класики» та «сучасники». Кожна команда представляла свій стиль виконання, відстоювала обраний жанр, підкорювала слухачів харизмою. Глядачі були в захваті від прекрасних голосів студентів та чудового виконання музичних творів. До речі, репертуар студенти обирали самі. Учасники батлу тримали аудиторію весь час у напрузі, адже відбулося справжнє музичне змагання.
Перед початком заходу кожен глядач отримав одну «бібліомонету», за допомогою якої він міг проголосувати за команду, що сподобалась. Глядацька аудиторія була різноманітна - студентів прийшла підтримати молодь, батьки з дітьми, люди похилого віку - усіх об'єднала музика.
Не зважаючи на те, що молодь сьогодні надає перевагу сучасній музиці, за підсумками голосування глядачів перемогла команда «класиків». А це говорить про те, що класична музика не втрачає популярності.
Знайомство з книгами про мистецтво, зразками його кращих творів, з життям і діяльністю видатних митців допомагає зрозуміти мову мистецтва.
Так, до Міжнародного дня танцю відділ мистецтв, спільно з відділом соціокультурної діяльності, провели danc-mix «Танцюють всі». Цей захід є частиною нового бібліотечного проекту з «Екрана в реальність» (усі заходи проводяться за форматом відомих телевізійних шоу-програм).
У фойє бібліотеки було облаштовано імпровізовану фотостудію і, звичайно ж, усі елементи, які використовувалися для її створення, були пов’язані з танцями: манекени, одягнені у сукні танцівниць східного та класичного танцю; зі стелі звисали CD-диски та старовинні платівки, витинанки танцюристів, стіну прикрашав силует прекрасної балерини, лунала музика.
Працівники відділу мистецтв провели інформаційну годину «Світ танцю», під час якої глядачі дізналися про різні види танцю, зокрема, віденський вальс, східні та сучасні танці, історію їх виникнення та розвитку.
Запрошені глядачі мали змогу не лише прослухати цікаву інформацію, зробити фото на згадку в інстальованій фотостудії, переглянути книжкову виставку «Танець обличчя націй», а й взяти участь у майстер-класах від керівників провідних танцювальних шкіл міста Кропивницького.
Для участі у майстер-класах, глядачі, за бажанням, розподіли¬ись на три групи. Всі три майстер-класи проводились одночасно у приміщенні бібліотеки і тривали годину. Після їх закінчення викладачі та учасники вийшли на вулицю Дворцову (біля приміщення бібліотеки) та провели флешмоб, під час якого кожна група представила свій вид танцю.
Сьогодні досить популярною стає арт-терапія - лікування душі засобами мистецтва (образотворчого, музичного, хореографічного чи сценічного).
Наприклад, під час мистецької години «Жива легенда епох: В. А. Моцарт» учасники дізналися про життєвий та творчий шлях відомого композитора, прослухали уривки його музичних творів, почули, як впливає на здоров'я та емоційний стан людини музика композитора: якщо слухати музичні твори кожного дня протягом 10 хвилин, підвищується увага людини, розвивається пам'ять, відступає головний біль.
Більш розгорнуто читайте в статті Н.Таратути «Мистецтво в нашому житті» // Бібліотечний форум: історія, теорія і практика. – 2017. - №4.
Немає коментарів :
Дописати коментар