"
Привіт всім, хто нас читає! На нашому блозі ви можете познайомитися із цікавим досвідом бібліотек
Херсонщини, що працюють з молоддю, творчими знахідками та новими ідеями

четвер, 22 листопада 2018 р.

Планування 2019. Дубль 3

Шановні колеги, процес планування на 2019 рік триває. І ми пропонуємо звернути увагу на цікавий досвід Івано-Франківської обласної бібліотеки для юнацтва 


Локальна бібліотечна програма «Сучасна література для молодих: книжкові розсипи і читацькі вподобання» (фестивалі та свята молодіжної книги, бібліотечні квести, книжковий салон «Сила бренду: нові імена в українській літературі», ярмарок читацьких думок «Поговоримо про книги!»)
Щорічний рейтинг кращих книжок молоді Прикарпаття у 3-х номінаціях: сучасна українська література, художня краєзнавча література та сучасна зарубіжна література
Літня читальна зала: літературні розваги «Найвищий читацький пілотаж», марафон літнього читання, літературна вітамінізація, інформаційні меседжи «Читай з душею, читай для душі», літній бібліоекспрес, цикли майстер-класів «Бібліотечний драйв»
Бібліотечний проект «Бібліотека+ читач: глядач, який читає»
Локальна бібліотечна програма «Авторитет імені: відомі особистості в гостях у бібліотеки»
Бібліотечний проект «Лабораторія творчої майстерності обдарованої молоді «Перші кроки до успіху»

При плануванні роботи з юнацтвом та молоддю, зверніть увагу на цей документ.

Компетенції обслуговування молоді для бібліотечних фахівців (міжнародний документ)
Бібліотекарі  відіграють  ключову  роль  у  наданні  молоді доступу до ресурсів та послуг, необхідних для досягнення успіху в  навчанні,  кар’єрі  і  житті.  Для  цього  бібліотечному  фахівцю потрібні  особливі  компетенції,  знання  й  навички.  Наприкінці 2017  р.  Американська  асоціація  бібліотечного  обслуговування молоді  (YALSA)  опублікувала  оновлену  версію  керівництва «Компетенції обслуговування молоді для бібліотечних фахівців».  
Становлення й розвиток молоді: знати основні особливості розвитку  підлітків і використовувати  ці  знання  для  планування, реалізації й оцінки бібліотечних ресурсів, програм та послуг, що задовольнятимуть різноманітні потреби молодих читачів. 
Взаємодія  з  молоддю:  усвідомлювати  важливість взаємодії  та  комунікації  в  розробці  й  аданні  якісних бібліотечних  послуг  для  молоді,  впроваджувати  технології  та стратегії, що сприяють розвитку самооцінки і самоідентифікації молодих  людей  (як  індивідуально,  так  і  в  групі)  і  позитивному спілкуванню з однолітками та дорослими.  
Освітнє  середовище  (формальне  і  неформальне): створювати  високоякісне,  гнучке  освітнє  середовище,  що сприятиме  розвитку  й  допомагатисе  молодим  користувачам індивідуально  або  в  групі  набувати  досвід,  беручи  участь  у формальних і неформальних навчальних активностях 
Освітній  досвід  (формальний  і  неформальний): працювати  з  молоддю,  волонтерами,  партнерами  усередині  місцевої  спільноти  та  іншими  фахівцями  для  планування, реалізації  й  оцінки  якісних  формальних  і  неформальних навчальних  заходів,  що  відповідають  освітнім  і  особистісним інтересам молоді і сприяють розвитку. 
Участь і лідерство молоді: відповідати всім потребам і інтересам молодих читачів, взаємодіяти з ними під час створення й  реалізації  молодіжних  програм  і  сприяти  розвиткові  у  них лідерських якостей.  
Залучення  спільноти  і  сім’ї:  вибудовувати  шанобливі взаємовідносини  з  громадськими  організаціями  і  сім’ями  для забезпечення оптимального розвитку молодих користувачів і для підвищення якості бібліотечних послуг. 
Культурна  компетентність  і  відгук:  активно просувати  ідею  культурної  різноманітності  й  створювати інклюзивне,  приязне  та  шанобливе  культурне  середовище,  що підтримує цю різноманітність 
Доступність:  забезпечувати  доступ  до  широкого спектру  бібліотечних  ресурсів,  послуг  і  заходів  усім  молодим користувачам, особливо тим, хто відчуває якість труднощі.  
Результати й оцінка: приділяти належну увагу впливу бібліотечних  програм  на  молодь  і  використовувати  ці  дані  для подальшого  розвитку,  реалізації  та  вдосконалення  послуг,  що надаються.  
Безперервне  навчання:  діяти  відповідно  до  етичних норм,  прагнути  до  безперервного  навчання,  підтримувати найкращі  бібліотечні  практики  й  обстоювати  інтереси  молодих читачів.  

Немає коментарів :

Дописати коментар