• Локальна бібліотечна програма «Сучасна література для молодих: книжкові розсипи і читацькі вподобання» (фестивалі та свята молодіжної книги, бібліотечні квести, книжковий салон «Сила бренду: нові імена в українській літературі», ярмарок читацьких думок «Поговоримо про книги!»)
• Щорічний рейтинг кращих книжок молоді Прикарпаття у 3-х номінаціях: сучасна українська література, художня краєзнавча література та сучасна зарубіжна література
• Літературна кавалєрка («ЛІТЕРАТУРНА КАВАЛЄРКА», або Як КВК буває книжковим)
• Літня читальна зала: літературні розваги «Найвищий читацький пілотаж», марафон літнього читання, літературна вітамінізація, інформаційні меседжи «Читай з душею, читай для душі», літній бібліоекспрес, цикли майстер-класів «Бібліотечний драйв»
• Бібліотечний проект «Бібліотека+ читач: глядач, який читає»
• Локальна бібліотечна програма «Авторитет імені: відомі особистості в гостях у бібліотеки»
• Бібліотечний проект «Лабораторія творчої майстерності обдарованої молоді «Перші кроки до успіху»
При плануванні роботи з юнацтвом та молоддю, зверніть увагу на цей документ.
Компетенції обслуговування молоді для бібліотечних фахівців (міжнародний документ)
Бібліотекарі відіграють ключову роль у наданні молоді доступу до ресурсів та послуг, необхідних для досягнення успіху в навчанні, кар’єрі і житті. Для цього бібліотечному фахівцю потрібні особливі компетенції, знання й навички. Наприкінці 2017 р. Американська асоціація бібліотечного обслуговування молоді (YALSA) опублікувала оновлену версію керівництва «Компетенції обслуговування молоді для бібліотечних фахівців».
• Становлення й розвиток молоді: знати основні особливості розвитку підлітків і використовувати ці знання для планування, реалізації й оцінки бібліотечних ресурсів, програм та послуг, що задовольнятимуть різноманітні потреби молодих читачів.
• Взаємодія з молоддю: усвідомлювати важливість взаємодії та комунікації в розробці й аданні якісних бібліотечних послуг для молоді, впроваджувати технології та стратегії, що сприяють розвитку самооцінки і самоідентифікації молодих людей (як індивідуально, так і в групі) і позитивному спілкуванню з однолітками та дорослими.
• Освітнє середовище (формальне і неформальне): створювати високоякісне, гнучке освітнє середовище, що сприятиме розвитку й допомагатисе молодим користувачам індивідуально або в групі набувати досвід, беручи участь у формальних і неформальних навчальних активностях
• Освітній досвід (формальний і неформальний): працювати з молоддю, волонтерами, партнерами усередині місцевої спільноти та іншими фахівцями для планування, реалізації й оцінки якісних формальних і неформальних навчальних заходів, що відповідають освітнім і особистісним інтересам молоді і сприяють розвитку.
• Участь і лідерство молоді: відповідати всім потребам і інтересам молодих читачів, взаємодіяти з ними під час створення й реалізації молодіжних програм і сприяти розвиткові у них лідерських якостей.
• Залучення спільноти і сім’ї: вибудовувати шанобливі взаємовідносини з громадськими організаціями і сім’ями для забезпечення оптимального розвитку молодих користувачів і для підвищення якості бібліотечних послуг.
• Культурна компетентність і відгук: активно просувати ідею культурної різноманітності й створювати інклюзивне, приязне та шанобливе культурне середовище, що підтримує цю різноманітність
• Доступність: забезпечувати доступ до широкого спектру бібліотечних ресурсів, послуг і заходів усім молодим користувачам, особливо тим, хто відчуває якість труднощі.
• Результати й оцінка: приділяти належну увагу впливу бібліотечних програм на молодь і використовувати ці дані для подальшого розвитку, реалізації та вдосконалення послуг, що надаються.
• Безперервне навчання: діяти відповідно до етичних норм, прагнути до безперервного навчання, підтримувати найкращі бібліотечні практики й обстоювати інтереси молодих читачів.
Немає коментарів :
Дописати коментар