"
Привіт всім, хто нас читає! На нашому блозі ви можете познайомитися із цікавим досвідом бібліотек
Херсонщини, що працюють з молоддю, творчими знахідками та новими ідеями

середа, 5 грудня 2018 р.

Віртуальний бібліодайджест 2018 №2

В цьому випуску віртуального бібліодайджеста представлені сучасні форми масової роботи з молоддю, та корисні поради з просування бібліотеки в соціальній мережі Instagram.


Останніми роками форми масової роботи в бібліотеках зазнали значних змін. Крім традиційних, з’явилися нові, невідомі раніше або ж відомі, але осучаснені.
Серед заходів Кіровоградської ОБЮ ім. Є. Маланюка можна виокремити dream-party «Куди приводять сни», влаштоване до Всесвітнього дня сну, який відзначається щорічно третьої п’ятниці березня згідно з рішенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ). Проблема сну сьогодні є досить актуальною, оскільки дуже багато людей страждає від безсоння, розладів сну. Той, хто мало спить, дратівливий, надмірно емоційний і не може зосередитися. 
У зв’язку з бібліотечним dream-party «Куди приводять сни» було оформлено інформаційну дошку із порадами «Що треба знати, щоб уночі гарно спати», книжкову виставку сонників «Всі таємниці сновидінь». Також у фойє бібліотеки було інстальовано фотостудію, де бажаючі могли сфотографуватися з м’якими іграшками на імпровізованому ліжку з подушками. Ще можна було відвідати студію тлумачення снів, де «провидиця» розтлумачувала сни, що наснилися відвідувачам заходу. 
На «тихій» годині «Що ти знаєш про сон?», яку відвідали учні та студенти навчальних закладів міста, бібліотекарі розповіли про те, скільки годин повинна спати людина, скільки є фаз сну, як вони розподіляються за тривалістю, до чого призводить нестача сну, про причини денної сонливості та про те. як правильно прокидатися вранці. 
Отже, відвідувачі бібліотечного dream-party «Куди приводять сни» зрозуміли, що міцний сон – це найкраще природне джерело здоров’я, молодості та краси. Хороший сон покращує пам’ять, рятує від депресії, відновлює сили. 
В статті Наталії Таратути, завідувача відділу мистецтв Кіровоградської обласної бібліотеки для юнацтва ім. Є. Маланюка ви дізнаєтесь про імпровізовану фотостудію «Осінній дощ», бібліомікс «Парасолька: модний аксесуар чи дах над головою?», цикл ігр «Мафія» та інші цікаві заходи. 

Instagram - дуже популярний сервіс з елементами соцмережі для обміну фотографіями, який на кінець 2017 року використовували більш ніж 800 млн користувачів, з них 500 млн відвідували свої акаунти щодня; цікаво, що 60% користувачів Instagram віком 18-29 років. Наразі дуже стрімко зростає популярність цього ресурсу, особливо серед молоді. Instagram називають чи не найкращим мобільнім додатком та найвпливовішим серед соціальних мереж у світі. Бібліотеки зарубіжжя вже активно прокладають свої маршрути завдяки цьому додатку. Докладати зусиль задля результативного спілкування з користувачами в Instagram мають і українські бібліотеки. Бажаєте бути там, де вже зараз знаходяться ваші активні користувачі? Тоді дійте!
З чого розпочати?
Завантажуйте додаток у смартфон, або інший персональний ґаджет, та налаштовуйте обліковий запис. Створюйте акаунт, оформлюйте за правилами (логін, назва, опис, посилання, аватар, налаштування).
Виберіть ім'я чи назву, які потрібно знайти дескриптору в Facebook, Twitter, Pinterest або інших соціальних мережах. Подумайте про використання тієї ж фотографії профілю бібліотеки. Синхронізація варта того, коли сторінки чи представництва книгозбірні намагатимуться знайти у мережі Інтернету. 
В описі вкажіть повну назву своєї бібліотеки; тут треба бути конкретним і уникати скорочень. Також додайте країну, область, місто тощо.
Обов'язково додайте URL (електронну адресу) веб-сайту бібліотеки у відповідному розділі. Це важливо!
Бажано стисло визначити місію бібліотеки, а не обмежитися додаванням лозунгу чи заклику на кшталт: «Вітаємо у нашій фотогалереї!», «Чи приєднуйтеся до нашої бібліотечної спільноти!», бо це виглядає напрочуд банально.
Плануйте контент
Важливо заздалегідь визначити та сегментувати цільову аудиторію бібліотеки, тому надалі розробляйте контент-стратегію, а саме складайте рубрики та види постів; визначайте частоту постів; вивчайте, яким чином впровадити у тексти постів принципи периферійного переконання (тому що саме візуальна ланка в lnstagram стає провідною). Бажано на цьому етапі опрацювати емоційні та раціональні бібліотечні унікальні пропозиції. Які вони, чи є сенс їх розширити, переглянути? Й тоді вже складайте план публікацій на місяць.
Безумовно, треба дуже ретельно формувати тексти для постів під світлинами, бо саме ці тексти повинні працювати на репутацію бібліотеки.
Що робити для успішного просування, в який спосіб, які існують тренди, якими є механізми створення привабливого образу бібліотеки в instagram?
Спосіб перший. Книжкові релізи. Що мається на увазі? Це якісні та нетривіальні фотопрезентації книжок: нових, бестселерів, забутих, рідкісних, з автографами, чи, наприклад, у єдиному кольорі, з цікавими ілюстраціями тощо. Більше фантазуємо, креативимо, й тоді бачимо доволі велику кількість «сердечок-вподобань» (лайків) та коментів, потім робимо висновки.
Спосіб другий. Ще раз про бібліотечні сервіси та події. Маємо викладати світлини про прийдешні івенти (події), про акції та заходи для усіх вікових груп, що вже відбуваються чи вже відбулися, дуже яскраві невеликі відео про події. Цікаво, що коли фото роблять безпосередньо учасники, то бібліотека має викладати найкраще. Не забувайте рекламувати сервіси та послуги ненав'язливими світлинами. Головне: обрати фотографії більш якісні та незвичайні, з посмішкою, з фантазією, але інформативні.
Спосіб третій. За лаштунками. Світлини про те, чого не побачить звичайний користувач бібліотеки: книгосховище, реставрація книжок, як відбувається покращення бібліотеки тощо. Багато хто віддають перевагу попередньому перегляду або можливості підглядати у майбутні проекти. Якщо бібліотека працює над чимось, покажіть через світлини чи коротке відео те, як створюються виставки, акції чи заходи. Відображення фотографій робочої атмосфери - це дуже цікавий перебіг - чому б не поділитися світлинами із-за лаштунків?
Спосіб четвертий. Бібліотекарі навчають та навчаються. Якщо ви збираєтеся на навчання на будь-який професійний тренінг, коучинг чи семінар, чому б не включити такі фотографії до профілю бібліотеки? Покажіть, що ви є частиною більш широкого кола професійних бібліотекарів, які прагнуть постійно вчитися, впроваджувати інновації та нові розробки, переймати найкращий досвід, а всі навчання саме для того щоб надати користувачеві бібліотеки найкращі послуги. Й ще публікуємо світлини про досягнення бібліотеки та бібліотекарів - не забуваймо, бо це важливо!
Навчання читачів комп'ютерним технологіям, допомога в опануванні персональних ґаджетів у бібліотеці - такі світлини та текстові пояснення до них мали б набирати лайків та коментарів підписників сторінки бібліотеки в Instagram.
Спосіб п'ятий. Репрезентація бібліотекарів. Фото співробітників бібліотеки - відмінний спосіб змусити бібліотекарів виглядати доброзичливими й готовими допомогти читачеві в його пошукових потребах.
Спосіб шостий. Покажіть бібліотечний простір. У вас відмінний бібліотечний простір? У вас є зони, призначені для дітей або підлітків? У вас вільний доступ до книжкового фонду? У вас є зона релаксу чи ігровий куточок? Чому б все це не показати та не розповісти в lnstagram? 
Спосіб сьомий. Демонструйте свою видавничу та рекламну продукцію. Якщо готуєте у вашій бібліотеці якийсь захід, то, мабуть, створюєте листівки, рекламні флаєри, афіши-анонси, постери, інші маркетингові матеріали? Отож перетворюйте маркетингові друковані матеріали в електронні завдяки публікаціям в Instagram!
Більше про те для чого потрібні гештеґи, як працювати з аудиторією та про різноманітні способи просування бібліотеки в Instagram – в статті Олега Соцкова, методиста Харківської державної наукової бібліотеки ім..В.Г.Короленка.

Список використаних джерел:
1. Компетенції обслуговування молоді для бібліотечних фахівців : [міжнар.док.] // Бібліосвіт.- 2018. – Вип.1 (65) 2018. – С.12-13.
2. Соцков, О. Способи використання Instagram в бібліотеці / Олег Соцков // Бібліотечний форум: історія, теорія і практика. – 2018. - №4. – С.13-16.
3. Таратута, Н. Бібліотека – центр культурного дозвілля молоді / Наталія Таратута // Бібліосвіт. – 2018. – Вип.3 (67) 2018. – С.20-26. – Режим доступу: http://profy.4uth.gov.ua/methodical-work-of-the-state-library-of-ukraine-for-youth/newsletter-bibliosvit/2018-issue-65-68/bibliosvit-67-no3-2018.

Немає коментарів :

Дописати коментар