Протягом 2019 року в юнацьких структурних підрозділах бібліотек Херсонської області з метою виявлення рівня обізнаності молоді про бібліотечні віртуальні представництва та їх діяльність було проведено обласне опитування «Сучасна бібліотека в інтернет-просторі».
Всього опитано 253 осіб.
Які висновки можна зробити, проаналізувавши відповіді отримані під час опитування.
Чи повинна на думку респондентів бібліотека представляти себе у всесвітній мережі інтернет. Так, безперечно. Це зазначили 85% опитаних. Тому можна стверджувати, що бібліотека повинна презентувати свою роботу, ресурси, послуги в мережі інтернет, таким чином бібліотека стає ближчої до користувачів та громади.
68% респондентів слідкують за сторінками бібліотек в соціальних мережах, а 66% користуються сайтами бібліотек, а саме: шукають книгу в електронному каталозі, інформацію краєзнавчого характеру, новини про бібліотечні заходи, і, найменший відсоток опитаних зазначили, що формують список для рефератів, курсових тощо.
Стосовно інформування в Viber про події бібліотеки, ми з'ясували, що 15% не бажають отримувати інформацію. Але більшість респондентів, а саме 85% зацікавлені в такому інформуванні, 45% хочуть дізнаватися про наявні книги, 40% хочуть дізнаватися лише про масштабні заходи, 20% хочуть дізнаватися про все, що відбувається, 18% хотіли б дізнаватися про події за визначеними ними темами. І один респондент порадив створити Telegram-канал, який зручніший в користуванні, бо через додаток Viber не завжди вчасно приходять повідомлення.
Стосовно інформації, яку респондентам цікаво читати на сторінках бібліотеки в соціальних мережах, на першому місті – світлини з заходів, що відбулися (61%), менше разів названі - інформація про книжкові новинки наявні в бібліотеці (39%), анонси заходів (37%), інформація про заходи, що відбулися (25%).
На сайті опитані хотіли б бачити – молодіжні конкурси, програми, гранти (49%), інформацію про роботу клубів, гуртків (45%), інформацію для абітурієнтів про навчальні заклади, курси тощо (37%).
В наступних питаннях ми хотіли виявити популярність онлайн-сервісів та ресурсів на сайті Херсонської обласної бібліотеки для юнацтва ім.Б.А.Лавреньова.
Майже третина опитаних зазначили, що вони не знали, але тепер будуть користуватися наступними сервісами:
Можна зробити висновок, що лише невелика кількість опитаних обізнана в сервісах та ресурсах ХОБЮ. Тому доцільно провести рекламну кампанію щодо поширення відомостей про них.
Серед опитаних найбільша частина (майже 48%) вікової категорії від 14 до 20 років, 66% жіночої статі, 65% мешкають в селищі міського типу.
Тож, підіб'ємо підсумки щодо всього вищесказаного.
Респонденти підтверджують важливість представлення бібліотеки в мережі інтернет, дві третини з них користуються сайтами бібліотек та слідкують за їх сторінками в соціальних мережах.
Більшість респондентів висловили бажання отримувати інформацію про бібліотечні події у Viber, тому доцільно вивчити можливість впровадження цієї послуги.
Серед запропонованої інформації, яку цікаво було б користувачам бачити на сайті, опитувані надали перевагу молодіжним конкурсам, програмам, грантам (49%), інформації про роботу клубів, гуртків (45%), інформації для абітурієнтів про навчальні заклади, курси тощо (37%). Інших варіантів користувачі не запропонували.
Стосовно обізнаності респондентів про онлайн-сервіси та ресурси на сайті Херсонської обласної бібліотеки для юнацтва ім.Б.А.Лавреньова було виявлено дуже низький відсоток тих, хто з ними знайомий, адже найвищий відсоток тих, хто знайомий з ними не перевищує 22%, а в деяких випадках складає 4%. Тому треба розглянути питання доцільності існування окремих сервісів та організації рекламної кампанії для інформування громади про них.
Козаченко Ольга,
головний методист науково-методичного відділу
Херсонської обласної бібліотеки для юнацтва ім.Б.А.Лавреньова
Немає коментарів :
Дописати коментар